Artykuły - biznes, finanse, ekonomia, prawo, wydarzenia, komunikacja, dobre obyczaje ...


Zapraszamy do lektury, komentowania oraz dyskusji.

Aperitif, digestif i … inne „trudne” napoje

Obecnie w niemal każdej restauracji wraz z kartą dań otrzymujemy równocześnie kartę trunków: napoje gorące, zimne, wina, drinki itp. Jeśli organizujemy przyjęcie w domu, lub jesteśmy gośćmi na takim przyjęciu napoje podawane są wszędzie. Bez względu na miejsce, rozpoczynając spotkanie...

Mnemotechniki - czyli jak skuteczniej zapamiętywać

Kilka lat temu na ekrany kin wszedł film pod tytułem ,,Jestem Bogiem”. Jego głównym bohaterem jest niespełniony pisarz, cierpiący na depresję będącą wynikiem jego ciągłego braku satysfakcji ze swojego życia. Za sprawą przypadku staje się on posiadaczem niezwykłej tabletki, po której...

„Magia” słów - czyli kilka słów o nieświadomym języku wpływu

Badania pokazują, że słowa mają tylko tylko 7% wpływu na całokształt naszej komunikacji z innymi. Ale te 7% musimy wykorzystać mądrze, ponieważ dzięki słowom przekazujemy sobie dziś zdecydowaną większość informacji. W efektywnej komunikacji za pomocą słów ważny jest nie tyle sam...

Postanowienia noworoczne - co zrobić by się spełniły…

Koniec i początek roku to czas podsumowań i bardzo często noworocznych postanowień. Nie wszyscy są ich zwolennikami, ale ja uważam, że właśnie w tym okresie mamy największą motywację do zmiany. Nowy Rok dla wielu z nas to mentalna szansa na rozpoczęcie nowych działań, robienie planów…...

Savoir - vivre na święta

Zbliżają się święta Bożego Narodzenia, a wraz z nimi świąteczne spotkania w gronie rodzinnym i przyjaciół, wręczanie prezentów i składanie życzeń. Warto więc przypomnieć sobie podstawowe zasady savoir-vivre’u towarzyszące tym działaniom. PRZYJĘCIE: czy to wigilijna kolacja,...
jaki powinien być lider zespołu

Cechy prawdziwego lidera do skutecznego zarządzania zespołem

Przypomnij sobie swojego ulubionego menedżera lub szefa, którego miałeś. Co ich wyróżnia? Są szanse, że byli dobrymi słuchaczami, potrafili budować relacje i inspirować innych. Wiedzieli, jak być liderem w pracy, a nie tylko szefem. Ty też możesz nauczyć się tej umiejętności....

Dlaczego zmieniliśmy logo?

Kilka słów o tym, dlaczego zmieniliśmy (a właściwie - unowocześniliśmy) nasze logo. Jednym z kapitałów, jakimi dysponuje każda firma, jest jej wizerunek, który niejednokrotnie latami jest kształtowany na docelowym rynku i w świadomości odbiorców. Wpływa na niego sformułowana dla firmy...

Burza o „Burzę mózgów”

,,Burza mózgów”, czyli swobodna wymiana pomysłów między członkami zespołu, jest jedną z najbardziej znanych form pracy w grupie, jak również jednym z bardziej popularnych narzędzi aktywizacji uczestników podczas szkoleń. Czy tak powszechne stosowanie tej metody jest uzasadnione? Czy...

Komunikacja niewerbalna ważniejsza od słów

Czym jest komunikacja niewerbalna? Co się na nią składa? Czy faktycznie nasze niewerbalne komunikaty mają tak ogromny  wpływ na to, jak zostaniemy odebrani przez ich odbiorcę? Najprostszą odpowiedzią na pierwsze pytanie jest stwierdzenie, iż komunikacja niewerbalna polega na przekazie wiadomości...
Jak zbudować efektywny zespół

Efektywny zespół - jak go zbudować? Wyjaśniamy

Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od tego, ile osób zatrudnia, tworzą zespoły, które pracują nad realizacją różnych projektów. Jednak spotykający się codziennie w biurze ludzie, nie stanowią jeszcze efektywnego zespołu pracowniczego. Budowanie produktywnego...